Klaar voor vertrek! - Reisverslag uit Helden, Nederland van Roel Dijk - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek! - Reisverslag uit Helden, Nederland van Roel Dijk - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek!

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

14 November 2012 | Nederland, Helden

Morgen is het dan eindelijk zover: mijn backpack-avontuur door Nieuw Zeeland gaat beginnen!

Wat zag het er een jaar geleden nog anders uit. Net mijn studie afgerond en twee weken later al weer klaar om te gaan beginnen aan mijn eerste baan. Behalve een dagelijkse file in de verste verte geen reisavontuur te bekennen.

Een eerste jaar ging voorbij, en ondanks dat de ervaring van het werken ontzettend leerzaam was en ik het goed met collega’s kon vinden miste ik in mijn dagelijkse werkzaamheden van afgelopen jaar vooral de voldoening van het zelf toewerken naar bepaalde doelen. Na lang te hebben moeten nadenken heeft dit ertoe geleid dat ik afgelopen zomer heb besloten mijn jaarcontract niet te willen verlengen.

Gelijk met dit besluit kwam bij mij ook het idee om te gaan reizen. In tegenstelling tot mijn broers zat dit idee niet al jaren in mijn hoofd, maar is deze eigenlijk pas het laatste half jaar gegroeid. Even lekker er tussenuit en alles loslaten! Maar tegelijkertijd, door alleen op reis te gaan, ook heel veel leren en mooie ervaringen opdoen. I.p.v. al het bekende van ‘Sjoën Helje Dörp’ om je heen ben je op zo’n reis toch helemaal op jezelf aangewezen en moet je zelf alles maar uitzoeken.

Mijn eerste keuze voor reislocatie viel op de Verenigde Staten. Echter, vanwege de omvang van het land en omdat het niet bekend staat om de backpackers, is de VS meer een land om met zijn 2en of met een klein groepje heen te gaan. Hierdoor bleek mijn eerste keuze niet echt een reeële optie. Vervolgens ben ik me verder gaan oriënteren op zowel Nieuw Zeeland als Australië. De uitdaging van het alleen reizen is voor mij al groot genoeg, waardoor ik bewust wilde kiezen voor een verder ontwikkelt en Engelstalig land. Na veel lees en speurwerk is mijn keuze uiteindelijk gevallen op Nieuw Zeeland.

Nieuw Zeeland staat bekend om zijn prachtige natuur, waarbij deze op ieder deel van het eiland weer totaal kan verschillen: van vulkanisch gebied tot strand, van gletsjers en hooggebergte tot droge vlakten. Deze natuur wil ik graag, in combinatie met diverse sportieve activiteiten, gaan ervaren.

Wat het land precies allemaal te bieden heeft zal de komende periode moeten blijken.
Ik zal in ieder geval iedereen die interesse heeft via deze site op te hoogte proberen te blijven houden.

Als laatst wil ik de Spinnige bedanken voor het mooie afscheidsfeestje vrijdag, en ook Helden 2 nog bedankt voor het mooie afscheid!

  • 14 November 2012 - 10:32

    Linda :

    Hey Roel!

    Ik ga je verhalen regelmatig lezen! Ik ben jaloers dat jij nu al gaat ;)
    Ik wens je een goede reis en heel veel plezier met alles wat je mee zult maken!

    Wie weet zien we ons over n paar maandjes a d andere kant van de wereld ergens;)!

    X Linda


  • 14 November 2012 - 12:43

    René:

    Heel veel plezier tijdens je reis en we gaan je hier zeker volgen.

  • 14 November 2012 - 12:49

    Carola Reperich-Vergoossen:

    Hi Roel,
    ik wens je veel succes op je "wereldreis".....deze ervaring neemt je niemand meer af en zal je altijd
    blijven helpen op je verdere levensweg en carriere/werk daarna!!

    Doe Timo de groeten van zijn moeder als je hem ziet. Hij zit nu in Piripiri en gaan volgende week weer terug naar Auckland. Hem kun je volgen via Facebook.....is niet zo´n schrijver :-( ,
    maar tot nu toe is hij onder de indruk van wat hij gezien en beleefd heeft.

    Hoe lang ben je van plan te blijven???

    Ik ga je volgen de komende maanden!!
    Groeten ook van André :-)
    See you later ;-)

  • 15 November 2012 - 11:55

    Mandy T:

    Heey roel!
    Denk je dat het ook maar één moment tot me doorgedrongen is dat je je nu al gaat?
    Nee dus! Sorrysorry 1000x sorry!
    Via deze wens ik je heeeel veel plezier, succes, mooie ervaringen etcetc. En geniet van alles wat er op je pad komt! Ik zal regelmatig je site in de gaten houden!
    Enjoy!

    Xxx mandy

  • 16 November 2012 - 13:46

    Sjoerd Engels:

    Hey Roel,

    Veel plezier gewenst in het mooie Nieuw Zeeland, weet zeker dat het land je veel moois gaat laten zien.
    Ben benieuwd naar je eerste ervaringen, Geniet ervan!

    Gr Sjoerd


  • 17 November 2012 - 10:38

    Carola Reperich-Vergoossen:

    Hi Roel,
    heb net met Timo geskyped, zijn nummer is: 022 0985 9332
    Ik had het je ook al via Facebook doorgegeven!! Zou leuk
    zijn als jullie elkaar nog kunnen gaan zien. Hij zit nu in Piripiri en gaat Maandag
    terug naar Auckland !! Veel plezier nog !!
    Groetjes
    Carola & André

  • 17 November 2012 - 15:35

    Thei:

    Enne roelie? veilig gearriveerd jong?? Ik wacht op dien 1e verhaal in Nieuw-Zeeland......

  • 01 December 2012 - 15:55

    Cappi:

    Kia Ora Raoul,

    Enne wie is ut dao? Sjoeën hé? (Zei ich toch) ... zuls dich wel good ammuseren, want wae huure mer verdomd weinig!

    Kia Ora Kappi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Actief sinds 07 Nov. 2012
Verslag gelezen: 644
Totaal aantal bezoekers 7535

Voorgaande reizen:

15 November 2012 - 14 Februari 2013

Backpacken door Nieuw Zeeland en Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: